Notícies

La Mesa admet a tràmit les esmenes a la totalitat al Projecte de llei de pressupostos presentades per l'oposició

Dimarts, 17 d'abril de 2007. Palau del Parlament

La Mesa reunida

Parlament de Catalunya. 2007

Vegeu la galeria d'imatges (1 imatge/s)

La Mesa ha admès a tràmit les tres esmenes a la totalitat al Projecte de llei de pressupostos de la Generalitat per al 2007 que han presentat els grups de l'oposició, CiU, PPC i Grup Mixt. En el Projecte els pressupostos pugen a 32.218,6 milions d'euros, un 8,5 per cent més que l'any passat.

També ha admès a tràmit les esmenes a la totalitat que han presentat els grups de CiU i del PPC a totes les seccions pressupostàries dels departaments del Govern.

El termini que tenien els grups per presentar esmenes a la totalitat va acabar ahir, mentre que per presentar les esmenes a l'articulat i als estats de despeses el termini acaba el 25 d'abril.

El 2 de maig el Projecte de llei de pressupostos arribarà al Ple perquè en faci el primer debat, que serà sobre les tres esmenes a la totalitat que en demanen el retorn al Govern. En aquesta sessió el conseller d'Economia i Finances presentarà els comptes de la Generalitat, els grups de l'oposició defensaran les seves esmenes i els altres s'hi hauran de posicionar. Al final es farà una única votació per a les tres esmenes de retorn. Si les esmenes s'aprovessin, el Projecte de llei quedaria rebutjat i el Govern n'hauria de presentar un altre, cosa que no ha passat mai des del restabliment del Parlament el 1980.

Tots els consellers passaran per les comissions

A diferència dels exercicis anteriors, en aquest ple ja no es debatran les esmenes a la totalitat a les seccions pressupostàries dels departaments i dels organismes, entitats i empreses que en depenen. Aquest debat, segons el nou Reglament, es farà en les comissions legislatives, en què per primera vegada compareixeran tots els consellers per explicar les línies bàsiques dels pressupostos dels departaments. Aquestes compareixences i els debats respectius de les esmenes a la totalitat a les seccions pressupostàries es faran entre l'1 i el 8 de juny.

Si una comissió aprovés una esmena a la totalitat a una secció pressupostària, el Ple hauria de ratificar l'acord. Si això passés, la secció pressupostària quedaria rebutjada i es tornaria al Govern perquè en presentés una de nova. Fins que el Govern no ho fes la tramitació del pressupost quedaria en suspens.

Si el pressupost supera els debats de totalitat en el ple i en les comissions, el Projecte de llei començarà a tramitar-se en la Comissió d'Economia, Finances i Pressupost, en què es farà el debat detallat dels articles i de l'estat de despeses. El grups podran tornar a defensar en el ple les esmenes que afectin l'articulat i que hagin estat rebutjades en comissió però que es reservin per tornar-les a defensar.

És previst que el Projecte de llei torni al Ple el 27 de juny perquè en faci el debat final, en què cada grup intervindrà per fixar la seva posició respecte als treballs fets per la Comissió i les esmenes que hagin estat reservades.

Altres acords de la Mesa

D'altra banda, la Mesa ha admès a tràmit la Proposició de llei de modificació dels articles 85 i 86 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat, presentada pel GP del PPC, i ha acordat prorrogar el termini de presentació d'esmenes a l'articulat de tres projectes de llei: el de creació de l'Institut de Seguretat de Catalunya, el de serveis socials i el de regulació del servei públic d'atenció de trucades d'urgència i de creació de l'entitat de dret públic Centre d'Atenció i Gestió de Trucades d'Urgència 112 Catalunya.

La Mesa ha tramitat també 9 propostes de resolució, 102 respostes del Govern a preguntes per escrit dels diputats i 76 noves preguntes. Així mateix, el Govern ha enviat al Parlament l'enquesta sobre convivència escolar i seguretat a Catalunya relativa al curs 2005-2006.