El president, Ernest Benach, ha rebut avui en audiència l'alcalde d'Almacelles, Josep Ibarz, que li ha lliurat una reproducció del plànol urbanísitc del municipi dissenyat per l'arquitecte Josep Mas i Dordal el 1773 per reconstruir la vila.
Amb motiu del bicentenari de la mort de l'arquitecte, l'any 2005, l'Ajuntament d'Almacelles (Segrià) va decidir fer un tiratge especial de vuitanta-vuit reproduccions numerades del plànol, en què Mas i Dordal ordenava urbanísticament la població de manera quadricular després que un segle abans fos destruïda durant la Guerra dels Segadors.
Aquestes reproduccions s'han lliurat a diverses institucions del país per commemorar l'efemèride i el fet que aquesta població va ser la primera a ser totalment planificada d'acord amb l'estil que marcava la Il·lustració.
Han acompanyat l'alcalde la regidora de Cultura, Montserrat Torres, i el regidor d'Obres Públiques i Serveis, Josep Gòdia.
Josep Mas i Dordal va ser també l'autor d'importants obres arquitectòniques de Barcelona, com ara el Palau Moja, la Basílica de la Mare de Déu de la Mercè o l'ampliació del Palau Episcopal. L'arquitecte va rebre l'encàrrec de planificar la nova Almacelles del barceloní Melcior de Guàrdia i Mates, que va adquirir els terrenys del municipi a condició de fer-hi un nou poble.